10 niezbędnych rzeczy dla zdrowego i komfortowego środowiska biurowego

Niezależnie od tego, czy pracujesz w pełnym czy niepełnym wymiarze godzin, jeśli pracujesz w biurze, to miejsce to staje się niemal Twoim drugim domem!

Wiele godzin spędza się przy biurku, pracując i inspirując się pomysłami przy stołach zarządu. Jeśli jednak Twoje biuro jest mniej wygodne niż powinno, to nie napełni Cię radością na myśl o pójściu do pracy każdego ranka.

Każde biuro musi spełniać pewne kryteria, aby było zdrowe i wygodne dla pracowników oraz osób odwiedzających to miejsce. Nie chodzi tu tylko o zdrowie i bezpieczeństwo w miejscu pracy, ale także o morale i produktywność.

Aby pomóc Ci ustalić, gdzie Twoje biuro znajduje się na tej skali, przyjrzyjmy się 10 niezbędnym elementom zdrowego i wygodnego współczesnego środowiska biurowego.

  1. Oddzielne miejsca na przerwy - Pracownicy nie powinni siedzieć na swoim biurowym krześle podczas przerw, więc musisz mieć przestrzeń, która jest oddzielona od biura na te okazje. Dodaj kilka wygodnych miejsc do siedzenia, być może kanapa biurowa, i kolorowy, ale relaksujący wystrój.
  2. Nastawienie na robienie przerw - Oczywiście posiadanie przyjemnej przestrzeni do robienia przerw nic nie da, jeśli pracownicy nie będą chcieli odchodzić od swoich biurek i robić przerw! Kierownictwo musi wdrożyć nastawienie, że robienie regularnych przerw jest kluczowe dla zdrowia i produktywności.
  3. Ergonomiczne meble - Ergonomicznemeble, takie jak krzesła i biurka, mogą być dostosowane do potrzeb poszczególnych użytkowników. Jest to idealne rozwiązanie w przypadku hot desking lub agile working, ale nawet jeśli nie, krzesła nie pasują do specyficznych wymagań każdej osoby. Musisz również upewnić się, że Twoi pracownicy wiedzą, jak wykorzystać funkcje na tych typach mebli biurowych do ich maksymalnego potencjału.
  4. Podstawki pod laptopy - Wielu pracowników biurowych korzysta w dzisiejszych czasach z laptopów, a nie z komputerów stacjonarnych. Podczas korzystania z laptopa istnieje pokusa, aby patrzeć w dół na ekran, co może powodować ból szyi. Podstawki pod laptopa podnoszą go do góry, dzięki czemu użytkownik znajduje się w jednej linii i jest to o wiele bardziej komfortowe.
  5. Miejsca na zewnątrz - Jeśli to możliwe, należy zapewnić pracownikom miejsce na zewnątrz, gdzie będą mogli zaczerpnąć świeżego powietrza i poćwiczyć podczas przerw. Może to być niewielki obszar, ogród lub po prostu dziedziniec, ale świeże powietrze jest kluczowe dla zdrowia i produktywności, a jednocześnie daje pracownikom miejsce, do którego mogą się udać, aby szybko odpocząć, jeśli czują się przytłoczeni.
  6. Biurkastojące - Biurka z regulacją wysokości i biurka stojące są idealne do aktywnej pracy. Zapewniają one pracownikom trochę ruchu w ciągu dnia, a także zwiększają koncentrację. Pamiętaj, że długotrwałe siedzenie nie jest zdrowe!
  7. ujście dlafrustracji - Czasami praca może być przytłaczająca lub stresująca i pracownicy potrzebują miejsca, do którego mogliby się udać lub kogoś, z kim mogliby porozmawiać. Kierownicy powinni prowadzić politykę otwartych drzwi, aby zapewnić pracownikom możliwość porozmawiania o wszystkim, co ich trapi, ale powinno być też miejsce, gdzie można się udać, np. do kabiny biurowej, aby szybko się rozerwać.
  8. Dużo przestrzeni - Podczas projektowania biura upewnij się, że meble biurowe nie są zbyt ciasne i że łatwo jest się po nich poruszać. Ciasne biura są nie tylko stresujące, ale także stanowią zagrożenie dla zdrowia w przypadku upadków i potknięć.
  9. Dobrej jakości wentylacja - Otwarte okna są zawsze najlepszym rozwiązaniem, więc upewnij się, że parapety są drożne i świeże powietrze może dostać się do środka. Oczywiście należy zapewnić ogrzewanie i chłodzenie zarówno zimą, jak i latem.
  10. Duch zespołu - Wreszcie, zdrowe i wygodne biuro to przestrzeń, w której wszyscy czują się wspierani i pracują dla wspólnego celu. Pracuj nad morale i upewnij się, że duch zespołu jest żywy i dobry.